Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I-voucH

příspěvky nebudou stát nic

protože je nikdo nedostane!!! ty podmínky jsou takový, že na ně nikdo nedosáhne. stejně jak opůvodní podmínky na programu zelená úsporám.

0/0
14.8.2009 9:02

tromi

a modrostrakáči už taky začali slibovat blbosti

a kde na ně chachar s gulama vezme taky neříkají;-D;-D;-D

0/0
13.8.2009 14:15

LEVICOVÁ INTELIGENCE

Neumíš číst, jsi hloupej a

nebo jsi modrá straka? 1.Paroubek chce tento příspěvek dát jen pro nové zaměstnance. 2. Píšeš tu o cca 5 mil. zaměstnanců, copak ti všichni dojížději. Názorný příklad jak modráci umí překroutit záslužnou sociální myšlenkuRv!!

0/0
13.8.2009 12:40

dutina

Re: Neumíš číst, jsi hloupej a

A nakonec takoví chytráci jako jsi ty tu sociální myšlenku dokonale zneužijí;-DRv

0/0
13.8.2009 23:21

jirkaknop

Ten dotační nesmysl se bude zneužívat

Zaměstnavatelé ihned nabídnou nižší mzdy dojíždějícím,než místním!!! A možná se budou i dělit. Vyplatí se propustit místní a nechat je dojíždět. Místo 8000Kč dáte dělnicím 7200Kč, které budou dojíždět. Stát jim dá 1300Kč a budou tedy mít víc,než by měly místní.Zaměstnavatel na soc a zdrav. ušetčí cca 500Kč a na výplatě 800Kč.

Jako vždy je dotace nesmysl.  

0/0
13.8.2009 11:32

jirkaknop

Re: Ten dotační nesmysl se bude zneužívat

Ta dotace by nikdy nesměla být plošná. Musel by konkrétní podnik , který má většinu lidí na dojíždění,požádat o kompenzaci nákladů na dojíždění,např. tím,že by mu stát proplatil dopravu podnikovým autobusem.Ale jak vím,jakmile se stát chopí rozdávání,ihned se najdou chytráci,kteří to zneužijí. Viz vytváření nových prac.míst neb míst pro těl.postižené atd.

0/0
13.8.2009 11:36

karel60

Re: Ten dotační nesmysl se bude zneužívat

Podnikový autobus je dobrý nápad, ale mám s ním své zkušenosti. Pracoval jsem jako občanský zaměstnanec v Táboře. Reorganizací bylo asi 60 lidí z Tábora přeřazeno do Bechyně. Jenže polovina byla o.z. a polovina vojáci z povolání. Útvar měl k dispozici autobus a byl ochoten provádět denně svoz a odvoz. Občanští zaměstnanci zájem měli, ale podmínka byla buď všichni nebo nikdo. Výsledek byl nikdo. Důvod je ten, že vojáci z povolání na rozdíl od o.z. dostávali měsíčně 10tis. Kč příspěvek na bydlení, ale v podmínkách příspěvku je, že nesmí zaměstnavatel zajišťovat zdarma pravidelnou dopravu na pracoviště a zpět. Žádná tragédie, jezdili jsme autem, řidič dostal za jízdu od každého 25 Kč (jízdné autobusem), za těch 1tis. Kč to stálo a lampasáci si mohli příspěvek nacpat klidně do .....

0/0
13.8.2009 11:48

SocPredator

Re: Ten dotační nesmysl se bude zneužívat

Ale ale, vytváření pracovních míst, to je dobrá legrace. Vytvoření takového místa stojí tolik, že by vám ta navrhovaná dotace ty náklady určitě nepokryla. Zaměstnavatel odvádí i při minimální mzdě přece daleko víc než nějakých 1300, zase to nepřehánějte.

Zneužít by se to dalo jen z pozice příjemce té dávky, ale kdyby to bylo jen dočasné, nikdo by si kvuli tomu trvalé bydliště nejspíš neměnil. Chápejte to jako motivaci pro ty netáhla, nehledejte hned díry, je to jen návrh, čísla nejsou konečná :-)

0/0
13.8.2009 12:12

Zani

Re: Ten dotační nesmysl se bude zneužívat

přesně tak to dopadne, kdejakej blbec je chytřejší , než sexy mozek .

0/0
13.8.2009 15:10

SocPredator

Příspěvek pro dojížděče

se měl zavést už dávno, ale pochopitelně ne pro "do 30 km", ale od 30 km, a pak od 100 km.

 

Dalším zádrhelem je, že ČSSD to chce dát jen tomu, kdo přijde o práci a najde si jinou. Pro současné dojížděče by to asi nešlo, což je pak návrh na pytel, leda bych se domluvil se svm zaměstnavatelem, že končím a znovu nastupuji :-)

Zkrátka myšlenka je to dobrá, jen to chce doladit detaily.

0/0
13.8.2009 11:18

jirkaknop

Re: Příspěvek pro dojížděče

Myšlenka je to veskrze špatná. Jednak se náklady nevyplatí. Podpora v nezaměstnanosti je cca 5-6tis. Dojíždění a výběr s tím spojený bude stát tak 2,5-3tis. Řada lidí to zneužije jako Vy. Kromě toho , jedou-li autem 4 osoby denně na vzdálenost 50km , měsíčně cca 2000km (tam i zpět), při spotřebě 8l/100km , 160lx30 ,4800:4 je 1200Kč na osobu. To je zanedbatelná částka. Práce do vzdálenosti 50km se vyplatí pokud máte o 1200Kč vyšší plat. A to je smysl práce mimo bydliště.

   

0/0
13.8.2009 11:27

SocPredator

Re: Příspěvek pro dojížděče

Ta vaše čísla jsou hezká, ale já žádná nezmiňoval, takže to jako argument nechápu.

Ten návrh je přece zřejmý: Máte nezaměstnaného, který stojí stát např. 5000 Kč/měs. a když si najde práci, tak bude stát jen to dojízdné + ještě bude odvádět.

Náklady na výplatu dojízdného v pohodě zvládnou pracáky (byl jste tam někdy?), to nebude stát ani korunu na nákladech.

Ten příklad s autem jsem pak už naprosto nepochopil. Jednak by se musely sejít 4 lidi s úplně stejným pracovním režimem a ještě by se muselo živit auto. Jestli je pro vás 1200 zanedbatelná částka, tak je už jasné, že jste fundovaný :-)

0/0
13.8.2009 12:05

karel60

Vám se ten nápad nelíbí.

On ten návrh není proto, abyste dělal hamty-hamty, ale aby se snížila nezaměstnanost. Zkuste počítat. Jsem nezaměstnaný a dostávám příspěvek 6tis.Kč. Najdu zaměstnání 30 km od bydliště. Cena jízdenky autobusem je 32 Kč, vlakem 37 Kč. Za měsíc vydám průměrně za jízdné autobusem 1.350 Kč, vlakem 1.550 Kč. Stát mi dá na jízdné 1.300 Kč, tedy téměř fifty-fifty. Já budu mít vyšší příjem, navíc budu odvádět státu daně, zdravotní a sociální pojištění a ještě stát ušetří příspěvek v nezaměstnanosti. Myslíte, že to není pro stát výhodné, když znám řadu soukromých firem, které již dnes proplácí zaměstnancům dojíždění do 100km a nad tuto vzdálenost jim zajišťuje solidní ubytování zdarma? Kdyby to pro ně nebylo výhodné, myslíte, že by to dělali?

Ten příklad Aš - Jablůnkov dost shazuje vaší inteligenci. Mezi tím jsou mnohem blíže tisíce pracovních příležitostí. V USA, našem vzoru, je cestování nebo stěhování za prací tak normální jako když vy do 10.patra jedete výtahem místo šlapání po schodišti.

0/0
13.8.2009 11:09

jirkaknop

Re: Vám se ten nápad nelíbí.

Nepochopil,že? Jde o to,kdo bude ty příspěvky zneužívat a jak budou administrativně složité. V podstatě na Váš příspěvek 1300Kč bude muset firma vydělat 2000Kč a přerozdělení bude stát cca 500Kč na jednotlivou dávku. Bude potřeba vydělat cca 2500Kč,abyste Vy jezdil zdarma. Do 30km by bylo lepší pořídit zdarma kola,tím by se zvýšila výroba kol a dělal byste něco pro zdraví.

Mnohem lepší by bylo snížit sociální a zdravotní odvody ,které máme jedny z nejvyšších v EU.  

0/0
13.8.2009 11:19

da.rock

Re: Vám se ten nápad nelíbí.

Taky díky nim máme důchodový a zdravotnický systém plně financovaný a nemusíme si sjednávat připojištění, jako ostatní v EU.

Kola jsou dobrá myšlenka, zvláště v zimě....;-D

0/0
13.8.2009 11:24

jirkaknop

Re: Vám se ten nápad nelíbí.

Připojištění je správná věc. Náš zdravoní a sociální systém je jeden z nejnákladnějších v EU a dávno je dotován.

Jinak kolo použijete,když to jde a když ne,jedete autobusem.

0/0
13.8.2009 11:29

da.rock

Re: Vám se ten nápad nelíbí.

Lžete. Naše zdravotnictví stojí třetinu toho, co na západě. A přitom poskytuje plně srovnatelnou péči. Nakoukněte do statistik.

0/0
13.8.2009 15:06

Zani

Re: Vám se ten nápad nelíbí.

Musím vás opravit, náš zdrav. systém je v co se týče poměru vynaložených nákladů a výsledků na 5 místě v EU. Minulej týden jsem na to náhodou narazil na netu. I mě to překvapilo. Dokonce podle EU, kdyby se do z úrovně péče vyjmul vztah doktora k pacientům, bylo by před náma jen Estonsko a Holandsko. zkusím ten článek najít.

0/0
13.8.2009 15:20

karel60

Re: Vám se ten nápad nelíbí.

Bicykl nejde použít, má dvě kola a několik koleček v přehazovačce a kolečka (Tlustého) jsou po volbách 2006 v ODS v nemilosti. Už ani Klaus nejezdí na Havlově koloběžce.

0/0
13.8.2009 11:30

pkula

A zkuste to takhle.

Najdu zaměstnání 30 km od bydliště, tak si z výdělku hradím také jízdné a jezdím pracovat. Já to takhle dělám už přes deset let a kupodivu to funguje. A věřte nevěřte, podle ČD to mám 32 km. Pavel Kula

0/0
13.8.2009 11:19

karel60

Re: A zkuste to takhle.

Já to mám z Tábora do Bechyně 25km a také jsem 8 let dojížděl než "dojel" zaměstnavatel.

0/0
13.8.2009 11:35

George Underwood

Re: A zkuste to takhle.

Pardubice - Prah 104km. Nekolik let jsem takhle dojizdel kazdy den, aniz bych k tomu potreboval jakekoliv davky. Vzhledem ke hodne podobnemu slozeni lidi ve vlaku to tak delalo celkem hodne lidi. Takze kdo ochotny dojizdet je, ten dojizdi. Kdo se rozhodne pro pracak, tak at si bahni na podpore (jen bych ji po nejake dobe nezamestnanosti zacal snizovat). Davat nekomu penize za to, ze se rozhodne pracovat (za praci mu je da zamestnavatel), to je preci uchylne...

0/0
13.8.2009 12:36

SocPredator

Re: A zkuste to takhle.

To mně nabízeli práci 30 km od bydliště, ale s platem tak malým, že když jsem odečetl jízdné, tak jsem měl asi jen o 1500 Kč víc než na dávkách. A ještě bych musel brzy vstávat, 45 minut cestovat s přestupem a šaškovat někde 8 hodin v hluku pod vedením kdovíkoho.

Tak jsem se na to vybod, dokud mi za tu zahálku tenhle stát bude platit penězma, byl bych asi blbej, kdybych vůbec hledal práci, natož v nějaký tramtárii ;-D 

0/0
13.8.2009 12:31

kenev

Skoro všechno.

Na ženských se ne a ne domluvit. Škoda.;-O;-D

0/0
13.8.2009 10:48

fix

Zdravím,

Dojíždím do práce přes Prahu, je to víc než 30 km. Podaruje souhuh Paroubek taky mě a podobné dojížděče?

0/0
13.8.2009 10:46

cenzořisko

Re: Zdravím,

pokud se naučíst ještě psát tak bych to neviděl tak černě

0/0
13.8.2009 11:16

cenzuraslova

Oni si s kmotrolánky nemají CO vyčítat v čeZku

ale CENZUROVAT tak krááásně neumí !

http://jirimlejnek.blog.idnes.cz/c/60409/CEZ-prani-do-roku-2009.html

0/0
13.8.2009 10:46

kizt

bylo by dobré pane Drobile

si nejprve zamésti si před vlastním prahem,protože,Vy hoši co spolu chodíte v ODS,jste ještě o trochu větší gauneři než ty z liďáku,připouštím,že jen o trochu,ale jste.

0/0
13.8.2009 10:45

jirkaknop

Re: bylo by dobré pane Drobile

Největší gauneři jsou JP a jemu podobní.Kdo si může dovolit uplácet soudce ? Jenom ČSSD. http://www.duricko.cz/album/pisemna-zaruka-vratislava-slajera/#slajerzaruka-jpg

0/0
13.8.2009 10:52

ovoce.zelenina

Bohužel

pravicovitější voliči, kteří do ekonomiky trošku vidí a nemají v krvi drogy ba ani alkohol budou volit praici. Voličům levice-- t.j. KSČSSD-- naprosto nebude vadit ani kdyby Rath, Zaorálek nebo i velký guru Benito Paroubek před kamerou zastřelili matku šesti dětí. Budou je volit po paměti, jako když slepec kráčí neznámým terénem.

0/0
13.8.2009 10:44

da.rock

Re: Bohužel

Ti, co vidí do ekonomiky, by možná rádi volili pravici, kdyby jim ovšem pravice nabídla programovou alternativu. ODS se ale asi za pravici už nepovažuje, jelikož nenabízí vůbec nic - kromě toskánska a cykloturistiky. Kde je nějaký program?

0/0
13.8.2009 10:49

da.rock

Jako člen ODS

byste měl u svého vedení urgovat zveřejnění vašeho programu v co nejkratším termínu. Nabídněte voličům alternativu. Pouhé kritizování ČSSD je málo - ostatně kampaň "ODS mínus" jste ostře kritizovali, tak teď nedělejte totéž.

0/0
13.8.2009 10:29

tolan

Da.rocku - Macuro jen do nich !

0/0
13.8.2009 10:30

pkula

Re: Jako člen ODS

Na co program? Než to, co vy, to raději nic. Pavel Kula

0/0
13.8.2009 11:22

da.rock

Re: Jako člen ODS

Aha ;-D

0/0
13.8.2009 11:25

tromi

a jaké zlodějiny

zase vymysleli modrostrakáči

0/0
13.8.2009 10:26

Nika.meil

Re: a jaké zlodějiny

Dosud jste nebyl schopný vysvětlit, co vám konkrétně ukradli. Pořád cosi o zlodějnách ,ale nic konkrétního chlape ;-)

0/0
13.8.2009 10:30

tromi

Re: a jaké zlodějiny

zřejmě nesleduješ dění kolem sebe

0/0
13.8.2009 10:48

Lemrit

Re: a jaké zlodějiny

tak napověz ...

0/0
13.8.2009 11:08



Jak šel čas s blogy iDNES.cz?

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.